Casele de marcat sunt niste aparate electronice, proiectate cu scopul de a calcula si inregistra tranzactii de vanzare. Atuul principal al acestor  case de marcat, consta in faptul  ca ele vin in sprijinul proprietarilor de magazine, deoarece le faciliteaza foarte mult  gestionarea vanzarilor cu amanuntul. Conform prevederilor art. 1 alin. (1) OUG 28/1999 referitoare la obligativitatea agentilor  economici de a utiliza case de marcat electronice fiscale, aceste aparate devin obligatorii pentru orice operator a carui principala activitate este comertul cu amanuntul.

Cu alte cuvinte, in momentul in care doriti sa puneti bazele unei mici afaceri in acest domeniu,  primul lucru pe care trebuie sa il faceti, dupa intocmirea documentatiei necesare pentru infiintarea unei societati comerciale, este acela de a va procura o casa de marcat fiscala. Pe langa documentele pe care trebuie sa le intocmiti pentru a intra in posesia unui astfel de aparat de marcat, trebuie sa fiti foarte atenti si la faptul ca lucrul cu acestea presupune si cateva obligatii legislative, pe care dumneavoastra, ca agent economic trebuie sa le respectati intocmai.

Alegerea unui anume tip de casa de marcat, reprezinta cu adevarat o problema pentru un viitor agent economic. In momentul de fata, piata in domeniu pune la dispozitia celor interesati, o gama foarte variata de tipuri si marci de astfel de case de marcat fiscale, ale caror preturi  pot sa varieze de la cateva sute pana la cateva zeci de mii de RON. Orice  agent economic care se ocupa de comercializare de bunuri cu amanuntul este obligat prin lege sa aiba o casa de marcat fiscala, cu ajutorul careia sa poata emite bonuri fiscale. De asemenea, aceasta obligativitate nu se refera doar la vanzatorii de anumite produse, ea incluzandu-i si pe cei care presteaza diverse servicii direct catre populatie. Aceste case de marcat electronice fiscale pot fi achzitionate doar de la distribuitori autorizati de catre Ministerul Finantelor. Acesti distribuitori pot sa comercializeze orice tip de casa de marcat electronica fiscala, inclusiv produsele complementare acestora, avand obligatia de a asigura  in permanenta service acestor aparate, in momentul in care apar anumite probleme.

Foarte important este faptul ca, in momentul in care ati  achizitionat o casa de mercat de la un astfel de distribuitor autorizat,  este neaparat necesar  sa o inregistrati intr-un Registrul de evidenta a aparatelor de marcat electronice fiscale instalate, registru care este intocmit pentru fiecare judet in parte, pentru a avea o evidenta clara a acestora, iar pentru inregistrare veti avea nevoie de o serie de documente. Un alt aspect important in legatura cu inregistrarea casei de marcat, este ca ea trebuie instalata si utilizata prima data in prezenta organului fiscal teritorial pe raza careia se afla firma dumneavoastra.

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Copyright © 2015 Pixel Theme Studio. All rights reserved.